מטפלת בסטיילינג? סטייל תרפיסטית? מה זה? – תחום חדש נולד

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מגיל צעיר מאוד ידעתי שאני נמשכת לתחום הטיפול. הסקרנות שלי לגבי עולמם הפנימי של בני אדם, הניתוח הפסיכולוגי הבוגר – מידי שערכתי למבוגרים שמסביבי, ולבסוף העובדה שקראתי את כל הספר "מבוא לפסיכולוגיה" של אבנר זיו בגיל 13.. כל אלה הובילו לבחירה הטבעית בעבודה סוציאלית קלינית. אבל סטיילינג לא היה השדה המובן מאליו עבורי, למרות שנחשפתי לאופנה בבית ילדותי. החיבור בין סטיילינג לטיפול הגיע אצלי בגיל מאוחר, ופיתחתי אותו לשפה מקצועית טיפולית בעקבות החוויה שלי עצמי והמחקר שבא בעקבותיה.

מאז שיצאתי עם סטיילינג תרפי לעולם, פונות אליי נשים שהחיבור שלהן לסטיילינג טבעי יותר או פחות, אבל המשיכה שלהן לתחום ברורה. נשות טיפול, ייעוץ, אימון וחינוך שמבקשות לגעת בעולם הסטיילינג אך חשות שסטיילינג רגיל לא מבטא את התוספת הייחודית שמאפיינת אותן. נשים שלא מחפשות את התואר "סטייליסטית" או "מלבישה" אך רוצות להכיר היטב ולהשתמש בשפת הסטיילינג בעבודתן. להן מיועד קורס סטיילינג תרפי.

קורסי סטיילינג תרפי מעבירים את הבסיס התיאורטי, המחקרי והסדנאי שעוסק בקשר בין הלבוש לבין האישיות ודימוי הגוף של נשים. הקורסים מבוסס על חומרים ותרגולים שאותם הבוגרות יכולות ליישם בעבודתן. זהו קורס הכשרה לנשים שמעוניינות בכלי יצירתי בארגז הכלים המקצועי שלהן. תכני עולם הסטיילינג הרגיל מובאים בקורס הזה, אך מתוך חשיבה ביקורתית וראייה מקצועית שכוללת התאמה של תכנים ספציפיים לאוכלוסייה שאליה אנו מגיעות. למשל, סביר להניח שעם נערות, שהגוף שלהן עדיין מתפתח ודימוי גופן לעתים שברירי, לא נמהר לעבוד בכלי של התאמת לבוש למבנה גוף.

עבורי קורסי סטיילינג תרפי הן הזדמנות נפלאה להעביר את המסרים והתובנות מהעבודה והמחקר, ולהפיץ את עולם התוכן הזה לעוד נשים ונערות. בקורסים אני זוכה לפגוש נשים מעוררות השראה, שעוברות יחד תהליך מרגש באווירה חיובית ותומכת. גם עבורן וגם עבורי, הקורס הזה הוא מפגש יצירתי ומהנה בין האישי למקצועי. אני שמחה לומר שכיום בוגרות סטיילינג תרפי מיישמות את התכנים במסגרות טיפוליות וחינוכיות שונות, ואט אט מתפתח תחום חדש ומרתק.

נשות טיפול, אימון, ייעוץ, שמעוניינות לקבל הכשרה ולפתח את התחום הזה בעשייה ומחקר, מוזמנות להצטרף אליי למסע הזה. יחד נבנה קהילה של סטיילינג תרפי.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר