אימון לעצמאות עם הדר רז

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הדר רז היא מאמנת לעצמאות, בעלת חברה לתוכן ויחסי ציבור וחברה שלי. אחרי הגילוי הנאות אפשר להתמקד בשיחה הכיפית והרלוונטית איתה, שבה היא משתפת בתפקיד הלבוש בחיי העצמאות שלה ובהתפתחות העסקית שלה. הדר פתחה את העסק שלה לפני שמונה שנים, במקביל לאימהות שלה, שהובילה לשינוי באופן הלבוש. האימהות לא מעמתת אותנו רק עם שינוי הגוף אלא גם שינוי באורח החיים, וכעצמאיות קל להניח את נושא הלבוש בצד. נשים מוצאות את עצמן קונות בגדים לכל המשפחה מלבד לעצמן, כי זה נראה פחות דחוף. האמנם פחות דחוף?? אצל עצמאיות השאלה הזאת מתחדדת יותר. הדר מספרת שהייתה נוהגת ללבוש ג'ינס וסניקרס לפגישות, הרי בכל שאר הזמן עבדה מהבית. הבחירה הזו שיקפה את איך שהיא עצמה תפסה את העסק שלה. שינוי הלבוש שלה, הן לפגישות והן בכלל, הובילו לשינוי בתפיסה שלה עצמה בעסק שלה ובהמשך גם ללקוחות שלה.

הדר מזכירה שבתקופת הקורונה גם שכירות ושכירים עברו לעבוד מהבית, והצטרפו להתלבטות הזו של החלטות הלבוש. אז מה זה משנה אם עובדים בפיג'מה מהבית? בסטיילינג תרפי זה משנה מאוד. הגישה בסטיילינג טיפולי היא שאנחנו מתלבשות בשביל עצמנו, בשביל ההרגשה שלנו ואופן החשיבה והתפיסה שלנו את עצמנו ואת הגוף שלנו. כשאנחנו לבושות בבגד שמסמל לנו ויתור, עצירה או פרישה מהחיים, התחושה שלנו בהתאם. גם העצמאית שתסביר לי בתוקף שהיא עובדת נפלא בפיג'מה כבר עשור, לא תשכנע אותי שהתפוקה והיעילות שלה לא יעלו פלאים אם היא תתלבש "לעבודה"!  אבל מטרת השיחה עם הדר אינה לנזוף בנו ולהוסיף לנו עוד משימה, להתלבש. בסטיילינג תרפי, להתלבש זו לא משימה ולא עול, זו דרך לטפח את עצמנו ולבוא לידי ביטוי, ברמה האישית והמקצועית. זו דרך להתחזק, להתחבר פנימה, ואין צורך בשמלות ערב וחליפות שלושה חלקים עם נעלי עקב, כדי להתלבש לעבודה. זה מתחיל בהבנה, האם מה שאני בוחרת ללבוש ליום יום שלי באמת משקף את מי שאני, ואיך שאני רוצה לחיות. גם בעבודה מהבית, ההתייחסות שלנו לעשייה שלנו ולקצב העשייה שלנו משתנה כשאנחנו לבושות בצורה שאנחנו תופסות כמקצועית והולמת את מי שאנחנו ואיך שאנחנו רוצות להיתפס בעסק שלנו. יותר מזה, הדר משתפת כמה שינוי באופן הלבוש משנה רבדים עמוקים יותר בנו. כשהיא החלה להתלבש אחרת היא החלה לחשוב ולהתנהל אחרת, ולהרגיש טוב יותר עם עצמה. וזה בדיוק סטיילינג טיפולי.

השיחה עם הדר היא עצירה להתבוננות עלינו כבעלות מקצוע, עצמאיות או שכירות, שהן גם אימהות וגם נשים, שחיות במקביל על כמה ערוצי תפקוד והתפתחות. השיחה הזו היא הזמנה להתבונן גם על הצרכים שלנו להשקעה בעצמנו, לא כדי ליישר קו עם ציפיות חברתיות, אלא כדי להזכיר לנו שטיפול עצמי הוא משימה חשובה וחיונית בדיוק כמו טיפול והשקעה באחרים ואחרות סביבנו. השיחה הזו משקפת שהעולם המקצועי שלנו הוא דרך מצוינת לבוא לידי ביטוי ולהגשים את עצמנו גם בשנים בהן אנחנו מטפחות משפחה במקביל. הבגדים שלנו משחקים תפקיד מרכזי במערך החיים שלנו ויכולים לתת לנו תמיכה וחיזוק להיות במיטבנו בכל מצב, ככה כפי שהוא, בבית או במשרד, בשגרת הקורונה או בשגרת החיים.

תודה להדר רז, עקבו אחריה, היא נהדרת. לינק לשיחה כאן.

הצטרפו לערוץ היוטיוב שלי והביאו חברות! כיף פה.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר