אכילה רגשית ולבוש – ראיון עם ד"ר אפרת כהן נוימן

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מה הקשר בין איך שאנחנו מתלבשות לאיך שאנחנו אוכלות?

במילה אחת – דיוק. בשתי מילים – חיבור פנימי. מערכות היחסים שלנו עם הלבוש שלנו ועם האכילה שלנו משקפות את היחס שלנו לעצמנו ולגוף שלנו. דפוסי הלבוש והאכילה נוצרו והתפתחו יחד עם אירועי החיים שלנו, כל מה שלמדנו בבית ההורים וכל מה שחווינו מאז. גם האכילה וגם הלבוש הן צומת בין האישי והאינטימי ביותר לבין העולם החברתי.

הראיון עם אפרת המקסימה, שהיא ד"ר לעבודה סוציאלית ומטפלת בהפרעות אכילה, מתחיל סדרה של ראיונות שערכתי ממש עם תחילת ימי הקורונה.  בתחילת הראיון אנחנו מעכלות את המעבר המהיר לעבודה בזום, שבה רואים רק את החצי העליון של הגוף, מה שמעלה את השאלה האם להתלבש. גם השהות הממושכת בבית הובילה אנשים רבים לנסיגה מהלבוש.

אפרת מייצגת חיבור רגשי חזק ללבוש באמירה שלה שהיא לא מוכנה לוותר על הבגדים שלה בתקופה זו, ואין לה אפילו התלבטות. אנחנו משוחחות על ההשפעה האפשרית של הלבוש "רק למעלה" יחד עם הבנה בריאה שאין אפשרות להתלבש כרגיל כי אין אפשרות לחיות כרגיל. שגרת החיים השתנתה ואיתה גם הלבוש, מה שמצריך בדיקה מחודשת מהם הבגדים המדויקים והנכונים לנו, שישרתו אותנו רגשית ויסייעו לנו להתארגן לפעולה. וזה גם החיבור בין בגדים לאכילה.

ימי הקורונה בבית הובילו לעיסוק אינטנסיבי בבישול ובאכילה. בדיחות ואזהרות על השמנה הגיעו מיד בכל אמצעי התקשורת, יחד עם גל של התעסקות באוכל. חוסרים מסוימים של מזון גרמו להתגברות העיסוק הזה, וכך גם הגישה המוגבלת לקניית מזון, מה שיכול היה להציף דפוסים כואבים מן העבר אצל כל מי שמתמודדת עם מערכת היחסים שלה עם אכילה. בראיון שלנו, אפרת החזיקה בעמדה מאוד מנרמלת וקראה לנו לבדוק את הציפיות שלנו ובעיקר לשחרר. להרשות לעצמנו לאכול מבלי הלקאה עצמית. ויחד עם זאת, לבחון מדוע אנחנו אוכלות ומה אנחנו אוכלות. דפוסי הצריכה של מזון ולבוש מאוד דומים, ובסטיילינג תרפי אני חוקרת את היחסים הללו לעומק. כשאנחנו לומדות לדייק את הצריכה שלנו, להכניס למרחב שלנו רק מה שטוב לנו באמת, החיבור בין הפנים לחוץ מחזק אותנו.

אני מזמינה אתכן לצפות בראיון עם אפרת, שמתחיל סדרה של שיחות מרתקות ומעוררות השראה עם נשים מופלאות מתחומי הטיפול, אופנה ותקשורת. מטרת השיחות היא להעשיר ולתת חומרים למחשבה והתפתחות, כמו גם תמיכה רגשית בתקופה לא פשוטה. השיחות בזום מאפשרות קשר בתקופה שקשרים הם מוגבלים, ותחושה של קהילתיות ותמיכה נשית גם אם היא וירטואלית. סטיילינג תרפי במיטבו. אתן מוזמנות לצפות כאן, והירשמו לערוץ שלי!

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר