סטיילינג טיפולי ומגדר

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

האם תקני בגדים במחלקת הגברים?

מגיל צעיר, אנחנו רגילות לצרוך בגדים ש"מיועדים" לבנות, שהם לרוב צמודים, קטנים יותר ובצבעים אחרים מאשר במחלקת הגברים. לפעמים גם איכות הבד שונה.

סטיילינג תרפי זו גישה אשר חושפת את ההתניות המגדריות שלנו, ומעניקה לנו הזדמנות לבחור מחדש.

מחקרים רבים מראים את ההשפעה של הג'נדר על בחירות צרכנות. כשמוצר מסוים מוצג לנו כמיועד לג'נדר שלנו, עולה הסיכוי שנצרוך אותו.

מחקרים מצאו שצרכנים וצרכניות לא חשים בנוח לקנות מוצר שמיועד או משווק לג'נדר השני. יחד עם זאת, ישנם צרכנים מסוימים שלא מתנהגים כך. ככל הנראה אלה שגדלו בבתים שלא מחזיקים תפיסות ג'נדר נוקשות ושמרניות.

בסטיילינג תרפי אנחנו לומדות להגמיש את התפיסות שלנו, לגבי מה "צריך" ו"חובה" ללבוש. אנחנו נותנות לעצמנו הזדמנות לשאול שאלות וגם להתנסות עם בגדים שונים, כדי לגלות את הסטייל שלנו.

אופנה נשית או גברית

דור ה-Z והמילניאלס מחזיקים בעמדות שונות לגבי ג'נדר, לעומת הדורות הקודמים. רבים מהם מעוניינים ומעוניינות ב- cross sexual shopping. זה מונח חדש שמתאר את הנכונות לקנות בגדים במחלקה של הג'נדר השני.

מונח זה שונה מאופנה א- מגדרית, ולא מדובר על אופנת יוניסקס. הכוונה היא רכישת פריטי לבוש שמקורם במחלקות שמיועדות בפירוש לג'נדר השני.

סטייל במחלקת הגברים

מחקר חדש בדק נשים שקונות אופנה במחלקת הגברים. הנבדקות היו נשים בגילאי 20-39.

המחקר בדק את התהליך לפני הרכישה, במהלך הרכישה ואחריה. ממצאי המחקר בתקציר נמרץ –

⬅️ הצרכניות שקונות במחלקת הגברים לא מזדהות עם הבגדים במחלקת הנשים.

⬅️הן לא אוהבות את הצבע ולא את הסגנון במחלקת הנשים.

⬅️הן מרגישות שהבגדים פחות מתאימים למבנה הגוף שלהן, ביחס לבגדים במחלקת הגברים.

⬅️ הכי הן רוצות, להיות ייחודיות.

מחקר זה הוצג בכנס פסיכולוגיה בעולם האופנה, שערך London College of Fashion.

החוקרים הם Daniel Almaguer Buentello , Dr Aurore Bardey& Dr Jekaterina Rogaten.

להתלבש בשבילי

הסביבה מגיבה לעובדה שנשים נכנסות, מודדות וקונות לעצמן בגדים במחלקת הגברים. הנבדקות במחקר ציינו שלפעמים יש מבטים או הערות, אבל הן לא נותנות לזה לעצור אותן.

היכולת הזו היא חלק מהמטרות של סטיילינג טיפולי – היכולת לבחור בגדים מתוך מודעות ותחושת עצמאות, ולהיות שלמה עם הבחירה.

הנבדקות דיווחו על תחושה של כוח וחוזק עם הבגדים הללו, בדומה לסטיגמות על כוחם של גברים. זאת על אף שאנשים כלל לא שמים לב שהבגד הזה נקנה במחלקת גברים.

זו דוגמה מצוינת להשפעה הפסיכולוגית של בגדים על הלובשת.

הוא משפיע עליי, גם אם אני היחידה שיודעת, ואף אחד לא רואה!

סטיילינג תרפי זה החופש לבחור

המחקר הזה מצביע על צרכים משתנים ומגוונים של אנשים מעולם האופנה.

לא כולנו באמת רוצות וצריכות להתלבש לפי מה שמוגדר עבורנו. החלוקה הזו היא חברתית יותר מאשר כל דבר אחר.

אוצרות אמיתיים ותגליות מרגשות יכולות להסתתר במחלקות שלא נכנסנו אליהן, או חנויות שטרם גילינו.

בסטיילינג תרפי, הגילוי הזה הוא מטרה בפני עצמה.

מוזמנות לאינסטגרם של סטיילינג תרפי לקרוא עוד תכנים מתוך הכנס המרתק על פסיכולוגיה בעולם האופנה.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר