סיום קורס סטיילינג תרפי – הצצה פנימה למפגש סיום קורס הכשרה בסטיילינג טיפולי

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בשישי האחרון הסתיים לו קורס נוסף של סטיילינג תרפי, מחזור מאי 22, ענני ההתרגשות עדיין עומדים באוויר הקליניקה!

עבורי זו זכות ושמחה גדולה להעניק לנשים הללו חיבוק גדול, ולהוציא לעולם עוד קבוצה של נשות מקצוע שמדברות את השפה של סטיילינג תרפי.

המפגש האחרון של הקורס הוא מפגש פרונטלי, לקורס שרובו מתקיים באופן מקוון בזום. הלמידה המקוונת מדויקת ומייצרת מרחב איכותי וצלול שבו אנחנו מצליחות לדחוס ערמות של חומר לימודי, שעדי זומר המתרגלת שלנו, קוראת לו "זהב טהור".

אז לפני שנדבר על הסוף, בואו נתחיל רגע בהתחלה.

אז מהו סטיילינג טיפולי? ומה קורה בקורס הכשרה?

קורס סטיילינג תרפי מתנהל מ-2017 ובו אני מכשירה נשות מקצוע מתחומי הטיפול, אימון, ייעוץ, חינוך, בתיאוריה ופרקטיקה של הפסיכולוגיה של הלבוש.

אז אנחנו לומדות מהו סטיילינג טיפולי, במה מאופיין החלק הטיפולי, ובמה הוא שונה מסטיילינג רגיל.

אנחנו לומדות את סוגיות הליבה של הפסיכולוגיה של הלבוש.  כמה הסביבה משפיעה על הלבוש שלנו ואיך לפתח חשיבה עצמאית וביקורתית מול לחצי הסביבה בנוגע למראה שלנו ולתפקידים שלנו כנשים.

בהמשך, אנחנו עוסקות בעולם דימוי גוף, בהבנה של דימוי גוף והשפעתו עלינו. כמובן לא מדלגות על יחסי אימהות בנות.

האם יש תכנים מעולם הסטיילינג עצמו?

הקורס מכיל את התכנים המרכזיים של כל קורסי הסטיילינג, אך בפרשנות טיפולית ומזווית אחרת.

אנחנו לומדות על סגנונות לבוש והחיבור שלהן לזהות ואישיות. אנחנו לומדות על עולם הצבע, בראייה של סטיילינג טיפולי ופחות בראייה של "התאמת צבעים" או אבחון צבע. בסטיילינג תרפי, אנחנו עוסקות בגילוי והרחבת אפשרויות!

אנחנו לומדות על שינוי באמצעות סטיילינג תרפי – כלומר תרפיה דרך סטיילינג. איך אפשר לקדם מודעות, התפתחות אישית ומקצועית, דרך סטיילינג.

ויש עוד!!

טיפול בסטיילינג – עבודה מבחוץ פנימה ומבפנים החוצה

בקורס אנחנו גם מדברות על סטיילינג בהיבט מגדרי, בהיבט משפחתי, בהיבט מקצועי, בהיבט חינוכי, ומחברות את כל מעגלי החיים שלנו דרך הבנת דפוסי הלבוש.

בסיום הקורס, נשות מקצוע יוצאות עם כלי ייחודי שמאפשר יישום קודם כל על עצמנו, ואחר כך על הסביבה שלנו, בהתאם לזיקה המקצועית.

אז מה קורה בסוף קורס סטיילינג תרפי?

מפגש הסיום של קורס סטיילינג תרפי הוא סדנה מעשית!

אמנם אנחנו מתרגלות לאורך כל הקורס, והמשתתפות עוברות את כל התרגילים של הקורס על עצמן, בסיוע מתרגלות נפלאות שהן בוגרות קורס בעצמן. ואין על המתרגלות שלנו!! בכל פעם מחדש הלב שלי מתמלא על גדותיו בגאווה ושמחה.

החגיגה של סיום קורס סטיילינג תרפי

אז תרגולים יש בכל שיעור, אבל במפגש האחרון התרגול מרגש במיוחד, ומהווה סוג של סגירת מעגל.

במפגש סיום הקורס, אנחנו עוברות הכשרה על קלפי סטיילינג תרפי – קלפי מודעות והנעה לשינוי. אנחנו משחקות עם הקלפים ולומדות כיצד להשתמש בהם כחלק מתהליכי סטיילינג תרפי, אישיים וקבוצתיים.

בנוסף אנחנו לומדות על הפסיכולוגיה של השופינג ומתרגלות יחד, דרך בגדים, את הדיוק הזה. הדיוק בצריכה ובבחירת הלבוש, שבא יחד עם החוויה של סטיילינג טיפולי.

התלמידות בקורס אומרות לי, פעם אחר פעם, "בעקבות הקורס אני קונה פחות!! ממש פחות". זו תופעת לוואי של ההשתתפות בקורס ההכשרה וגם אני כזו! לא אקנה יותר דברים אשר אינם מדויקים לי. אבל כאשר אני קונה פריט לבוש, הוא נכון לי, ואפיק ממנו את המיטב.

אז זה תיאור טכני של מפגש סיום קורס, כי קשה לי לתאר אותו מבחינה רגשית. אני מקבלת אחריו המון הודעות ווטסאפ מהמשתתפות, עם תיאור של החוויה האישית שלהן, כי כולנו יוצאות בהתרגשות.

זהו לא סיום, אלא התחלה חדשה בתוך קהילה מקצועית מתפתחת

אם בכל זאת אנסה לתאר, זו הרגשה של בית. הרגשה של חיבור עמוק זו לזו, ולערכים שמחברים בינינו. זו נאמנות לדרך חיים ולתובנות, שמעניקים לנו כוח כנשים, לבחור בעצמנו. לדרך שבה אנחנו רוצות לחיות, לחוות את עצמנו ואת הגוף שלנו. לדרך בה אנחנו רוצות להיות נוכחות במרחב.

סטיילינג תרפי זה עולם, זו גישה טיפולית, אימונית, ייעוצית, חינוכית, וזו קהילה מקצועית.

אבל אולי, בדיוק כמו שאמרה לי אחת מסיימות הקורס בשישי, זה אוהל אדום.

"הצלחתי לבנות פה אוהל אדום אמיתי" היא אמרה לי.

זה אוהל אדום, ויש בו מקום לכל הצבעים, לכל הגילאים, לכל הסגנונות.

הקהילה שלנו מגוונת, פתוחה, מכילה, מלאה ומתפתחת.

קהילת סטיילינג תרפי – בוגרות הקורסים.

זו הקהילה שלי.

*תודה לליאן רזניק פירקה על צילום התמונות, וכמובן הסיוע בהפקת האירוע הזה ושאר אירועי סטיילינג תרפי.

*תודה לעדי ליאור זומר ודורין לוינגר המתרגלות של קורס סטיילינג תרפי מאי 2022.

רוצות להצטרף לקהילת סטיילינג תרפי?

מידע על קורס הכשרה בסטיילינג תרפי כאן.

לכניסה לקהילה פתוחה וגדולה של סטיילינג תרפי בפייסבוק – סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות – לחצי כאן.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר