עדי אשכנזי – מבט של סטיילינג תרפי

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

סטייל מעולם לא היה מצחיק יותר!

מבט קצר של סטיילינג תרפי על אחת הקומיקאיות האיכותיות בישראל, עדי אשכנזי.

1 – מה היה שם?

עקבתי בשקיקה אחר העונה הטלוויזיונית של "שיטת אשכנזי", והסיום שלה הוא הזדמנות טובה למבט עמוק יותר על הסטייל של האישה הזו, עדי אשכנזי. מבט של סטיילינג תרפי.

בראייה של סטיילינג תרפי, הבגדים מדברים את המסר וגם את האישיות, ויש בהם כמה תובנות לגבי ההצלחה של הקומיקאית המוכשרת הזו.

2- מה היא לבשה?

וינטג' מעצבים, חליפות, שמלות, חצאיות, תכשיטים מלאי נוכחות, 

כוכבת אחת מאובזרת מכף רגל עד ראש בסטייל נשי מוחצן ומוקפד.

הבגדים לוקטו על ידי הסטייליסטית סיון חימי, והמקור העיקרי היה חנות יד שניה בשם Volver

מבחינת סטיילינג, שילוב דומיננטי בין סטייל דרמטי לסטייל קלאסי. הבחירה בחנות יד שניה, לתכנית בפריים טיים, עשויה לשקף אמירה של ייחודיות, סגנון על זמני, ופתיחות גדולה יותר של עדי עצמה, שמאפשרת להרחיב את המנעד של האאוטפיטים הצפויים מראש שהרבה מכוכבות הטלוויזיה לבושות בהם.

בהצצה למחקר, הסגנון על המסך מרמז על שילוב בין מוחצנות, צורך חברתי גבוה, דברנות, רצון להיות במרכז, לבין מצפוניות, שהיא משמעת עצמית ומוכוונות במטרה.

אפשר לפגוש זאת בתוכן – ההומור של עדי אשכנזי מאוד קולח, והרבה מהראיונות שלה נראים ספונטניים וקליליים. ויחד עם זאת, סגנון הלבוש מרמז שכל מילה וכל טייק הונדסו בקפדנות. גם הספונטניות מתוכננת.

סרטונים מאחורי הקלעים וראיונות עם עדי אשכנזי משקפים כמה היא מתוכננת וכמה היא משקיעה בעבודתה, בעונה הזו ידה הייתה בכל – בימוי, הפקה, כתיבה.   

3 – מה הסטייל של עדי אשכנזי מדבר ואיך הוא מקדם אותה?

אשכנזי בנתה לה עם השנים שפה ויזואלית, שבראייה של סטיילינג תרפי, מדברת את האופי שלה. היא מבליטה את הנוכחות שלה מול המרואיינים שלה, ועל הבמה.

בעונה הזו, הבחירה בחליפות ושמלות, אאוטפיטים של חתיכה אחת, יחד עם עקבים בגובה בלתי נתפס, מגדילה אותה ומאפשרת לה לתפוס מרחב.

בגד הבמה שלה, שנשאר עקבי לאורך כל העונה, הוא שיא של אמירה – טייק אוף נשי על קוד הלבוש הגברי הקלאסי.

כמו חיבור בין נשי לגברי, מעברים ומיזוג בין החלקים אשר בתוכנו.

הבחירה בבגד במה עקבי שחוזר על עצמו נראתה תמוהה לאנשים ואשכנזי ספגה ביקורת על כך. הביקורת הזו משקפת כמה נשים בטלוויזיה ובכלל, נדרשות לסטנדרטים בלתי סבירים שגברים לא חשופים להם. גבר יכול היה לבוש את אותה החליפה מבלי שמישהו יניד עפעף. למרות הסטיילינג הבלתי מתפשר שהיה לאורך כל הסצנות ב"קליניקה" שלה (ביתו של האמן שאול בן אדרת), הביקורת נסובה על כך שבגד הבמה נשאר עקבי. קראתי גם ביקורת על הבמה עצמה, במת צוותא, שהיא מיקום לא אטרקטיבי מספיק כדי "להחזיק" עונה טלוויזיונית.

4 – הצלחה למרות הביקורת

חשוב לזכור שהצלחה כקומיקאית אישה היא לא דבר מובן מאליו. שנים רבות נשים לא דרסו רגל בסצנת ההומור, כי הבדיחות בדרך כלל עלינו. יותר מזה, קומיקאיות נשים נכנסו באופן אוטומטי לתבניות צפויות מראש כמו "המכוערת והמצחיקה".

היכולת לצחוק ממשהו, או לצחוק על משהו, משקפת עמדה של כוח. ולכן עצם העובדה שעדי אשכנזי מצליחה ברמות כאלה כבר שנים, ומכניסה קול נשי בתוך הפריים טיים הטלויזיוני, היא אקט מעצים עבור נשי.

אבל.. האם היא פמיניסטית? שאלה שהעסיקה אותי לא מעט, והצלחתי לגבש תשובה שאני שלמה עימה.

אשכנזי סטנדפיסטית שוויוניסטית – היא צוחקת עלינו – ועליהם.

היא מדברת בזכר ובנקבה, היא עושה זאת גם בזמן שהיא מדברת על הקושי עם ההריון, הלידה, האימהות, וחוסר המעורבות של גברים רבים בגידול הילדים.

גם עלינו היא לא חסה עם הקלישאות על נוירוטיות, חפרנות, דימוי הגוף המעוות.. לא תמיד זה קל לעיכול, עד הפאנץ' הבא.

ההומור של אשכנזי הוא הומור אינטליגנטי שמכניס את המורכבות של החיים לתוך התסריט.

5 – לסיכום, יש סטיילינג תרפי אצל עדי אשכנזי – הלבוש מדבר את דרכה

הנוכחות הקומית שלה מתודלקת כל הזמן בוויזואליה שלה, ייחודית כמו הוינטג' המטריף שהיא שמה ידה עליו. עדי אשכנזי עצמה היא וינטג' משובח. היא כאן להישאר, וטוב שכך.

דרך אגב, גם עדי אשכנזי חברה בקהילה שלנו! סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות.

סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר