ברנה בראון עם גלית אקרמן ברש – שיחת סטיילינג תרפי מעולה!

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

ד"ר ברנה בראון היא חוקרת אמריקאית מרתקת בתחומים של בושה, אומץ, מנהיגות, אותנטיות ואמפתיה. ההצלחה הבינלאומית המדהימה שלה, שהתחילה מהרצאות הטד שלה, הראיונות אצל אופרה ווינפרי ולאחרונה הסרט בנטפליקס, מעידים על כך שיש פה עולם תוכן ששווה לצלול לתוכו.

ולכן הכי רציתי לדבר על ברנה בראון והחיבור המתבקש לסטיילינג תרפי.

האישה המתאימה ביותר למשימת ברנה בראון, היא אשת המילים והשיווק גלית אקרמן ברש.

גלית, חוץ מזה שהיא סטוריטלרית בנשמתה בדיוק כמו ברנה, גם כתבה על ברנה מאמר מקסים וחשוף בבלוג שלה. בפגישה שלי עם גלית רפרפנו בהנאה  סביב הרעיונות המרכזיים של ברנה יחד עם חיבורים לתפיסת העולם ולחוויה האישית של כל אחת מאיתנו.

לפני הכל, חשוב לציין, ברנה היא עולם ומלואו. ויש לה המון חומרים מסתובבים ברשת.

מתחת לסרטון שלנו ביוטיוב יש לינקים להרצאות ולאתר שלה, וכאן אני בוחרת להתייחס בנגיעות קלות לרעיונות בסיסיים שלה, אלה שהכי נוגעים בי.

פגיעות – האומץ להכיר בחולשות שלנו ולוותר על האחיזה במסכות ששומרות עלינו ומרחיקות אותנו, קודם כל מעצמנו. ההבנה שדווקא במצבי הפגיעות יש פתח לצמיחה ולהתפתחות ולתגליות הכי גדולות על עצמנו. ברנה גילתה שהאנשים החזקים ביותר הם דווקא הפגיעים ביותר. אלה שלא מפחדים להיחשף בחולשתם.

בחיבור לסטיילינג תרפי, אני חושבת על היכולת "לשים בצד" את המגננות ואת מה שאני מכירה בעצמי ולהתחיל במסע של גילוי עצמי דרך סטיילינג טיפולי. במקום בגד כמסכה מגוננת, להעז לראות בו משחק, חוויה. הפתיחות לחוויה יש בה גם פגיעות מסוימת. אני יכולה להעז "לטעות", וגם להעז ללבוש בגד שארגיש בו חשופה יותר, כפי שאני מרגישה ומגדירה לעצמי "חשופה". אולי הוא פחות "נכון" לי במובנים מסוימים אבל נכון לי במובנים אחרים. להעז לנסות להיות שלמה עם הבחירה שלי. דוגמה הכי יישומית לפגיעות היא היכולת לוותר על נעלי העקב! שעבור חלק מהנשים מאפשרות כוחות מסוימים, יחד עם הגובה שהנעליים האלה מעניקות, אך במחיר מסוים (לרוב, כאבים וחוסר נוחות פיזית). להעז ללכת בנעליים שטוחות ולחקור את החוויה הזו.

בושה – ההבנה שכולנו מרגישים בושה, ברמה יומיומית. ההכרה בבושה, בחוויה הפסיכולוגית והפיזיולוגית של הבושה יכולה לעזור לנו לחיות איתה, לא להיכנע לה, לא להיצמד אליה ולהפוך אותה למי שאנחנו.

ברמת החיבור לסטיילינג תרפי, אני חושבת על כמות הביקורת שאנחנו סופגות מהסביבה, והצעות ייעול יומיומיות! תלבשי ככה, תאכלי ככה, תטשטשי ככה.. כמה בושה יכולה להיות כשאישה אחרת אומרת לך "אל תלבשי את זה ככה" או "כדאי לך לטפל יותר בעור הפנים".. גם ברנה עצמה שיתפה שספגה ביקורת על המראה החיצוני שלה בעקבות הרצאותיה וסגרה את עצמה בבית, תחת מתקפת בושה עצמית. אותה הרצאה שהובילה למיליוני צפיות והפכה אותה לחוקרת המבוקשת והמצליחה שהיא, גם הובילה אליה ביקורת.

אותנטיות – היכולת להיפרד ממי שאני חושבת שאני אמורה להיות ולאפשר לעצמי להיות אני.

היכולת להיות נוכחת בכאן ועכשיו כפי שאני.

בחיבור לסטיילינג טיפולי, אני חושבת על סגנון אישי כאמירה, היכרות עם עצמי וקבלה עצמית. הבנה שזו מי שאני ואני לא מעוניינת ולא מנסה להיות מישהי אחרת. גם אם יש בגדים יפים או טרנדיים יותר או נחשקים יותר, היכולת שלי לדעת ולהחליט מה "אני" כן ומה לא, מה אני אוהבת באמת ומה לא, מה פשוט לא מעניין אותי גם אם כל העולם מהלל את זה.

בשיחה שלי עם גלית, אנחנו מדברות על הרעיונות האלה ונותנות נגיעה מהקסם הזה שנקרא ברנה בראון.

זה מדהים לגלות את החיבורים המתבקשים בין סטיילינג תרפי לעולמות הרגש, החוויה האנושית הבסיסית שלנו בתוך חברה, שבה בגדים הם ביטוי, כלי לשייכות, הגדרה עצמית, ונושאי משמעויות מורכבות כל כך.

בואו לשיחה שלי עם גלית, והירשמו לערוץ שלי – סטיילינג תרפי – לעוד שיחות תוכן והשראה.

בואו גם לקהילת סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות, שם אנחנו חוקרות ומתרגלות את המבט החדש על עצמנו.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר