קשב וריכוז וסטיילינג תרפי – עם ד"ר שירלי הרשקו

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

איך זה לבחור בגד מהארון בבוקר אם יש לך הפרעת קשב? מסתבר שלא פשוט!

העליתי תמונה שלי בחולצה מנצנצת ועגילים לא סימטריים ושאלתי מה זה עושה.

התשובות שקיבלתי מ"אנשי הקשב" היממו אותי. לא ידעתי מה עוצמת הקשר בין הלבוש להפרעת קשב וריכוז.

אנשים כתבו שלא יצליחו להתרכז אם החולצה שלי מנצנצת ולא יצליחו לתפקד אם יראו או ילבשו בגד אסימטרי. סיפרו על מורים ומורות שהסיחו את דעתם במהלך הלמידה, עם הבגדים שלהן. סיפרו על ראיונות עבודה שלא הצליחו לתפקד בהם כי המראיינת לבשה חולצה עם הדפס מרצד.

היו שכתבו שלא יכולות לענוד תכשיטים, עגילים, טבעות, שרשראות בגלל הויסות החושי.

והארון!! ארון הבגדים הוא מוקד לבלגן והצפה חושית ורגשית.

החיבור בין סטיילינג תרפי להפרעות קשב וריכוז לא מדובר, למרות שזה אחד החיבורים המרתקים והמתבקשים ביותר.

חולצה מנצנצת ועגילים לא סימטריים

ד"ר שירלי הרשקו היא מומחית בטיפול הפרעות קשב וריכוז, והיא מתמללת היטב את החוויה הרגשית המורכבת של לחיות עם הפרעות קשב וריכוז. המחקרים לא מעודדים. אנשי הקשב יותר רגישים, יותר סובלים מדיכאון, הפרעות אכילה, אימפולסיביות והתפרצויות זעם, ועוד.

אז שירלי עוסקת בנרמול החוויה הזו, של החיים עם הפרעת קשב.

היא מעלה מודעות לאתגר הזה, ולזה שהרבה אנשים חולקים את התחושות האלה בכל גיל.

אבל יש ארגז כלים ואסטרטגיות שמאפשר ללמוד לחיות עם זה ואפילו להכיר במתנות שיש עם הקשב, כך שירלי אומרת, למשל יצירתיות גבוהה.

החיבור לסטיילינג תרפי מתחיל בהשפעות הקוגנטיביות והרגשיות של בחירות הלבוש בבוקר. פיג'מה נקשרת עם דכדוך, במיוחד בימי הקורונה, ובגדים פורמליים מעודדים ריכוז וארגון. זה כבר טיפ מארגן. וארגון זה אחד הדברים החשובים ביותר לאנשי הקשב.

הדפסים לעומת צבעים חלקים, מעוררים תגובות שונות אצל אנשים שונים. שווה לבדוק איך את מגיבה להדפסים שונים, האם זה משפיע על אי השקט שלך.

סידור הארון! כי יש קשר בין סדר חיצוני לסדר פנימי. הסדר הזה משפיע עלינו ומצריך אסטרטגיות כמו סלים שמפרידים בין סוגי בגדים שונים למשל, שימוש בתלייה מרובה (עדיף לדעתי בכל מקרה), ולפעמים שירלי אומרת, פשוט להזמין שירות מקצועי של סידור ארונות!

שירלי מעלה עוד נקודה חשובה והיא השינוי מבחוץ פנימה. שירלי מאוד בעד שינוי שכזה ואומרת שלפעמים כדאי ללמוד להשקיע בשינויים החיצוניים שמייצרים השפעה מיידית וגם ארוכת טווח. השקעה והתמדה ביצירת השינוי הזה. דיברנו על המשמעות של מבחוץ פנימה ומבפנים החוצה (הכי סטיילינג תרפי שיש!).

מילות סיום, הכי חשובות לדעתי – חמלה עצמית.

כי "משמעת עצמית" – זה לא עובד! ההשקעה הזו בעצמנו צריכה להיחוות כטיפול עצמי כדי להפוך לדרך חיים.

חמלה עצמית על הפרעת הקשב, או אתגרי הקשב, חמלה עצמית על הארון המבולגן, חמלה עצמית על הרגישות כלפי צבעים, הדפסים וגירויים חושיים כאלה ואחרים. חמלה עצמית לא אומרת לקבל את זה בהכנעה ולהרים ידיים, ולא "לוותר" לעצמנו מתוך רחמים עצמיים.

חמלה עצמית אומרת, להסתכל על זה במודעות מלאה, להבין את זה, לקבל את זה, ולעבוד על זה מתוך טיפול עצמי. חמלה עצמית דורשת פוסט נפרד, אותו אכתוב ממש עוד מעט, כי הקשר בין סטיילינג תרפי לחמלה עצמית מעסיק אותי ומלהיב אותי בתקופה האחרונה.

שיחת סטיילינג תרפי מרתקת וחשובה ממש עם ד"ר שירלי הרשקו, מומחית בטיפול בהפרעות קשב וריכוז, בואו לצפות בה כאן.

הירשמו לערוץ סטיילינג תרפי לעוד תוכן והשראה!

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר