סטיילינג תרפי בהיבט חינוכי – חדר המורות כמו מסלול דוגמנות

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

"חדר המורות שלנו כמו מסלול דוגמנות! כשנכנסתי לתפקיד, די מהר גיליתי שיש תחרות בין המורות. כל יום כולן מגיעות לבושות כמו לאירוע, מאופרות, עם אקססוריז. חלק מהן מצטלמות בחדר מורות ומעלות לפייסבוק או שולחות בווטסאפ". כך סיפרה לי אשת הוראה באחד הקורסים שלי.

עבורה, הלחץ החברתי להתלבש לעבודה היה מעיק.

בשיחה שלנו, הגענו למסקנה שהיא רוצה להתלבש לעבודה בצורה נוחה ונעימה ולא להרגיש שהיא מתאמצת. היא רוצה להתלבש בשבילה, "לא בשביל מסלול הדוגמנות".

אחרי שהיא הבינה איך היא באמת רוצה להתלבש, בהלימה למי שהיא רוצה להיות בעבודה, היה לה קל יותר להשתחרר מהלחץ וההשוואה החברתית.

ואחרי שהיא שיחררה את עצמה, היא סיפרה לי על מורות אחרות שהלכו בדרך שלה!

בגדים נועדו לתת לנו כוח במקום העבודה, ולא לשמש עוד כלי לביקורת.

"בגדים היו הדרך שלי להיראות מקצועית כשהייתי הכי חסרת ביטחון", סיפרה לי מורה לחינוך מיוחד. "אני תמיד נראית צעירה מכפי גילי ולא רציתי להיראות כמו תלמידה בעצמי, אז מצאתי את עצמי שנתיים שלמות עם ז'קטים ובגדים רשמיים".

אותה מורה סיפרה שהיא בשלה לשינוי, להביא את עצמה (הצעירה!) בלי להתנצל על כך, ועדיין לא לוותר על בגדים שיעזרו לה להיכנס לתפקיד.

יחד גיבשנו דרך שבה היא מרגישה מקצועית (עבורה עקבים קטנים עושים את זה), אבל לא מחופשת.

היא ויתרה על הז'קטים ובחרה סגנון יותר ספורטיבי, שמשקף את מי שהיא באמת.

החוויה של נשות ההוראה זו רק זווית אחת בעולם מרתק – עולם הבגדים בתוך המסגרת החינוכית.

גם אני מורה.

כאשת הוראה, בגדים הם כלי אדיר ברמה אישית ומקצועית. זה בא לידי ביטוי בתפקוד בתוך הכיתה, זה בא בתקשורת מול הקולגות, בקשר ובסמכות מול התלמידים והתלמידות, וגם ככלי חינוכי ממשי להעברת תכנים בתוך המסגרת החינוכית.

אני מלמדת מורות, ונשות מקצוע נוספות, במכללה לחברה ואמנויות, וגם בקורסים הפרטיים שלי.

אני יודעת שלעמוד מול כיתה (פרונטלית ואפילו יותר כשזה בזום) ולרתק ולהעביר תכנים, זה לא פשוט.

ולהמשיך לעבוד מתוך תשוקה ורצון, זה לא מובן מאליו. בטח עם ילדים ונוער, עבודת ההוראה היא שוחקת.

אני עצמי מבינה ומרגישה כמה הבגדים שלי מסייעים לי בהוראה, להעביר את המסרים שלי ולחזק את מי שאני.

קודם כל, לחזק אותי. וזה סטיילינג תרפי.

סטיילינג תרפי היא גישה טיפולית, אימונית, ייעוצית חינוכית. היא מאפשרת חיבור בין העולמות – בין האישי למקצועי, בין אהבה לעבודה. היא מאפשרת להביא את עצמנו לעבודה, להוראה, לניהול ומנהיגות, בגרסה המיטבית שלנו.

כמנהיגות וכחברות בתוך המסגרות אליהן אנחנו משתייכות, כשאנחנו מחוברות אל הבגדים שלנו והופכות אותם לכלי להעברת מסרים חיוביים, אנחנו מעבירות את זה הלאה.

וברמה הכי אישית, אין סמסטר שבמשובים של הסטודנטיות אין משוב על הלבוש שלי :-).

אז אם את אשת הוראה, או שאת מכירה אשת ההוראה, שסטייל מעניין אותה ומדבר אליה, זה כלי שיכול לעשות נפלאות. 

בערוץ היוטיוב שלי יש שיחה נהדרת עם מירב לויטה עזני, אשת חינוך בוגרת סטיילינג תרפי, שהיא חלק מהצוות. אנחנו מדברות על תפקיד הלבוש במסגרת החינוכית, ובחייה של מורה. לינק לשיחה עם מירב כאן.

הירשמי לערוץ היוטיוב של סטיילינג תרפי!

בואי לקבוצת הפייסבוק, לדבר על הבגדים במקום העבודה שלך! סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר