להתלבש בכל משקל – שיחה עם מאירה גולדברג ברנע

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

מאירה גולדברג ברנע היא סופרת מצליחה ואישיות מיוחדת, והמסע שלה עם בגדים מדגים סטיילינג תרפי. מכיוון שמאירה היא המומחית הכי גדולה לענייני עצמה, אני מתחילה מציטוט שלה –

ל חיי הרגשתי שמנה ומכוערת. לבשתי בגדים בלי לפתח סגנון משלי, בעיקר חולצות שחורות גדולות או שמלות שחורות גדולות. תמיד קנאתי במי שלובשת צבעוני ומגניב. וידעתי שאני לא יכולה. לפני כמה שנים ירדתי במשקל באופן דרמטי והצלחתי להחזיק במשקל הזה שנה בלבד. בשנה הזו התלבשתי מאד יפה עם שמלות ופיתחתי סגנון אישי ואז כשעליתי הכול בחזרה, נכנסתי לדיכאון, כי חזרתי לשחור ולמדכא ולגדול…. עד שבגיל 40 מצאתי את עצמי, החלטתי שגם אם אני גדולה זו לא סיבה ללבוש בגדים מפעם, גדולים וחסרי ייחודיות. מצאתי את הצבע ואת המגניבות בחיים.

זה היה מסע קשה אבל היום, למרות שאני מתה לרדת עוד חמישה קילו, בחיים לא תשמעי אותי בוכה שאני נראית רע או שאין לי מה ללבוש. תמיד יש לי מה ללבוש! ואני תמיד נראית ומרגישה טוב."

ככה, חץ לתוך הלב. מאירה מביאה את השיח הפנימי של נשים עם משקל גוף ובגדים. בשיחה שלנו, אנחנו מדברות על המפגש הזה עם עולם האופנה, כשאת במידה "גדולה" יותר ממה שלחנויות יש להציע. והמוכרת מסתכלת עלייך במבט כזה מרחם. כמה זה קשה להיות תמיד המידה האחרונה ואיזו תגלית זו למצוא חנויות ומעצבות שמאפשרות טווח של מידות וביטוי עצמי דרך בגדים. מאירה מדברת על קרן שביט ועל אופנת פיפה כגילוי ששינה את חייה אבל אומרת, זה לא חייב להיות יקר. יש הבנה מסוימת שמגיע לי להתלבש בצורה שעושה לי טוב, וכשאני מוצאת את הדרך לעשות זאת – אני קונה לעצמי. אני מסכימה מאוד עם מאירה. הגילוי שלה היה דרך מעצבות מסוימות שאיפשרו לה פתרון קונקרטי.

בחיבור לסטיילינג טיפולי, מעבר לפתרון הקונקרטי יש הבנה רגשית עמוקה – זכותי להתלבש בשביל עצמי, להתלבש יפה וטוב בעיניי, בכל משקל שאני נמצאת בו. הבגדים יכולים לתת לי ביטחון ולעטוף אותי בצורה מכובדת בכל רגע ורגע בחיי, בלי קשר למספר על המשקל.

ובהזדמנות זו, המלצה חמה – הפסיקו להישקל. זה לא עוזר לנו במערכת היחסים עם האוכל. סטיילינג תרפי זו גישה שעושה את החיבור בין בגדים לאוכל ושאר התחומים בהן אנחנו בוחרות ולומדות לדייק את עצמנו למי שאנחנו כאן ועכשיו, ולא למדוד את עצמנו בהתאם לכללים של אנשים אחרים.

מאירה הנפלאה מראה תמונות שלה באירועים פומביים שונים, היא עומדת מול קהל, מצטלמת לידיעות אחרונות, והבגדים שלה נותנים לה כוח. אחר כך היא מספרת על התספורת שלה, בהשראתה של אישה שעבדה עימה, ולקח לה זמן להעז. מהרגע שהעזה התספורת נתנה לה נחמה והשלמה עם השיער שלה, שאף איתו יש למאירה מערכת יחסים סוערת. החיים שלי סוערים ורגשיים, היא אומרת, ונראה שגם הצבעוניות שהיא בוחרת בה מבטאת את זה בצורה מדויקת.

שיחת סטיילינג תרפי שנעה בין צחוק לבכי. מומלצת הכי שיש. צפו במאירה בלינק הזה.

הירשמו לערוץ היוטיוב שלי! זה שווה את זה.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר