להתלבש בזמן משבר (1) – בגדי עבודה מהבית

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הפוסט הזה נכתב בתקופה מבלבלת, מוזרה ומטרידה. תקופת וירוס הקורונה. כולנו בבתים שלנו, יחד עם ילדינו, אין צורך "להתלבש לעבודה" כי חלקנו עובדות מהבית וחלקנו לא בעבודה בכלל. אבל כולנו כן עובדות. עובדות בתוך הבית, בטיפול בילדים שלנו ובמשק הבית ובכל שאר המטלות והמשימות שאנחנו הנשים נדרשות להן כל הזמן. קל מאוד להישאב למצב הזה ולוותר על עצמנו. לטפל באחרים, ולעשות את זה מצוין, זה בדיוק החלק החזק אצל נשים. החלק שמעודדים בנו מגיל צעיר ממש. השאלה היא איפה זה משאיר אותנו. זה בדיוק הזמן שבו הפיג'מה או בגדי הבית המרופטים הופכים להיות מפתים יותר מאי פעם, זה בדיוק הזמן שבו האכילה שלנו משתבשת וכל שאר צרכי הטיפול העצמי שלנו גם. אנחנו נמצאות בתקופה של חוסר ודאות ולא ברור כמה זמן תימשך ההתמודדות הזו בבית. זה בדיוק הזמן להבין וליישם מה זה סטיילינג תרפי! על עצמנו. ואני עצמי עושה זאת מידי יום ביומו עכשיו.

ההבנה בסטיילינג תרפי מתחילה בכך שאנחנו מתלבשות בשביל עצמנו ולא רק בשביל מי שרואה אותנו. לבגדים יש משמעות עבורנו, ואם אנחנו לובשות בגדים שמשדרים לנו נחיתות, קושי או ויתור, אנחנו בעמדת חולשה. דווקא בזמנים האלה, חשוב לקום בבוקר, להתארגן פיזית ונפשית וללבוש בגדים שיעזרו לנו לעבור את היום הזה בטוב. בגדים שמשדרים תפקוד ונעימים לנו בגוף ובנפש. ברור שלא נלבש את בגדי העבודה שלנו, אבל חשוב שנמצא את "בגדי העבודה בבית" שלנו. אלה בגדים שמצד אחד יש בהם נוחיות בסיסית עבורנו ומצד שני אין בהם תחושה של תלישות מהחיים. בסטיילינג תרפי אין "נכון" ו"לא נכון" ואין מתכוני סטיילינג. כל אישה היא סטייליסטית של עצמה. אז אין בגד שנכון לכולנו עכשיו ללבוש אותו, וכל אחת מאיתנו צריכה למצוא איזה בגד יעזור לה להתארגן בתקופה המאתגרת הזאת.

אתמול לבשתי מעיל צהוב ומאיר של סטלה מקרטני, מעצבת שאני מאוד מתחברת לערכים שלה ומעוררת בי הרבה השראה. הצבע שימח אותי ועצם ההתלבשות השפיעה עליי לטובה ברגע של דכדוך מהחדשות סביבי. אלה לא בגדי עבודה עבורי, כי לא אלבש אותם בעבודה היומיומית שלי, אבל הרגשתי "לבושה", מאורגנת וההרגשה הזו עזרה לי להחליף את המחשבות שלי בחיוביות יותר ולהיות נוכחת. מה בגדי העבודה מהבית שלך? כיצד את יכולה לעזור לעצמך דווקא בתקופות כאלה? את מוזמנת לשתף אותי בקבוצת הפייסבוק "סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיות".  

סטיילינג תרפי – להתלבש כמו האישה שאת רוצה להיותhttps://www.facebook.com/groups/2624198070984133/
ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר