סטיילינג טיפולי לנערות. האם זה כדאי?

שיתוף:

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

איך כדאי לדבר עם נערות על סטיילינג? מצד אחד, נערות קשורות מאוד לבגדים שלהן ויש לו משמעות עצומה בשבילן. מצד שני, הן מתלבשות בצורה מאוד חזרתית, דומות זו לזו, והתפיסה שלהן את עולם הסטיילינג מצומצמת. "יפה או מכוער", "שיק או שוק". לדבר עם נערות על בגדים יכול להיות כמו ללכת בשדה מוקשים.. הן שופטות את עולם המבוגרים בלי רחמים, ולא פעם חטפתי השמצות על הבגדים שלי (ובעיקר הצבעים שלהם. "בחיים שלי לא הייתי לובשת דבר כזה" אמרה לי פעם נערה בפרצוף מזועזע, על ז'קט ששילב ורוד ואדום..).

אז למה כדאי? כי לדבר עם נערות על בגדים זו דרך מעולה ליצור קשר. דווקא כי הבגדים כל כך משמעותיים, השיח על בגדים מייצג הרבה מעבר. וכשנוצר שיח אמיתי, אפשר לייצר תהליכים! כשאני עובדת עם נערות, אין לי מטרה מוצהרת להשפיע על אופן הלבוש שלהן. אני באה כדי לייצר מודעות, ולפתח חשיבה ביקורתית כלפי השפעות הסביבה עליהן. הכוונה היא, לייצר אצלן שאלות – למה אני מתלבשת ככה? איך זה שכל חברותיי ואני לבושות בצורה דומה? האם הייתי מעזה להתלבש אחרת? איך התלבשתי בילדותי ואיך היום, ומה זה מבטא?

בשלב זה, נשות מקצוע שואלות אותי, האם נערות בכלל משתפות פעולה? הרי הן מגיעות לסדנת סטיילינג, ולא צופות שיעלו שאלות עמוקות על עצמן ועל חייהן. החלק היפה הוא, שאשת מקצוע שמוכנה לקחת את "הסיכון" הזה, ולהפוך את הסדנה או הקבוצה לסטיילינג תרפי, מגלה מהר מאוד שהנערות זורמות, מגיעות, מתעניינות. אם עולה התנגדות, חשוב לדבר עליה. בקבוצות סטיילינג טיפולי הנערות מחפשות הזדמנות לדבר על עצמן! ולשתף במה שמעניין אותן באמת. הנערות רוצות לדבר על דימוי הגוף שלהן, על החברות שלהן ועל האינסטגרם שלהן. אלה הנקודות שמעסיקות אותן, הרבה יותר מאשר ללמוד כללי לבוש וטרנדים. סדנאות סטיילינג תרפי לנערות הן הזדמנות אדירה להגיע אליהן, ואז המשימה היא לבחור את הכלים המתאימים והמסרים המדויקים כדי להפוך את הסדנה הזו למפגש משמעותי שישאיר אותן במחשבות ותובנות הלאה. סטיילינג תרפי הוא עולם תוכן מקצועי מלא בכלים כאלה, שניתנים ללמידה בקורס לנשות מקצוע. כל אשת חינוך, ייעוץ, טיפול שעובדת עם נערות יכולה להשתמש בשיח ועבודה עם לבוש בתוך התהליכים המקצועיים שלה, וליצור שיח רלוונטי, אותנטי ועמוק.

ד"ר טלי סטולובי

ד"ר טלי סטולובי

טלי סטולובי, ד"ר לעבודה סוציאלית, מרצה במכללה לחברה ואמנויות וחוקרת בשיתוף ביה"ס לטיפול באמנויות, אוניברסיטת חיפה. עוסקת בטיפול ומחקר מ-2004. צמחתי בעולם בריאות הנפש (מרכז רפואי "לב השרון") ויצרתי את סטיילינג תרפי ב- 2015 מתוך התנסות אישית. השינוי שערכתי בלבוש שלי תוך כדי לימודי סטיילינג בשנקר, הוביל אותי לחקור את הפסיכולוגיה של הלבוש ולפתח שילוב יישומי בין עולם הטיפול לעולם הסטיילינג. זהו כלי לצמיחה והתפתחות אותו אני מעבירה במגוון מסגרות. גיליתי שכל אישה בכל גיל, בכל תקופה בחיים ובכל מידה יכולה להיעזר בבגדים שלה כדי להרגיש טוב יותר ומחוברת יותר לעצמה.

צור קשר